25 Ekim 2009 Pazar

Yanyalı Fehmi Lokantası / Kadıköy *DYsince1985*

Kadıköy'de ne yiyelim, nerede yiyelim diye düşünüp bakınırken gördüğümüz ve benim şu ana kadar o caddeden defalarca geçmiş olmama rağmen görmediğime şaşırdığım, ilk görünüşte küçük bir lokanta Yanyalı Fehmi.

Balık pazarı girişinde, dışarıdan bakıldığında küçük bir mekan gibi gözüküyor, pek dikkat çekmiyor, görmediğim için kendimi de aklıyorum tabii biraz. Girişteki salonun dışında bir de arka tarafta salon var. O salon'da küçük bir alabalık havuzu bulunuyor, seçip beğendiğinizi yiyebilirsiniz su sesi eşliğinde.

Girişte bir kaç tane masa bulunan bölümü ben arka tarafa göre çok daha doğal ve rahat buldum. Belki arka salonda, Türk sanat müziği seven kişiye bile ağır gelebilen o müzikler çalmasa, ki o kişi ben oluyorum, o kadar kasvetli, ağırlık veren bir ortam olmayabilirdi. Zaten renkler koyu, ışıklar loş ve havuzdan gelen ses ortamı yeterince ağır yaparken, müzikler aslında ortama uygun olmasına rağmen insanda yemeği geçiştirip oradan çıkma isteği uyandırıyor. Benim için, üzerime çöken kasvet eşliğinde yemek yemeye çalışmak zordu, yaşlandığımı hissettim sanki, az kalsın " Heeey gidi heey! Geçti bizden. " psikolojisine düşüyordum. Evet, kesinlikle huzursuz hissettim!

Tekrar ciddiyete bürünürsek; Osmanlı-Türk mutfağı sunuyorlar, çeşitleri fazla, özellikle de çorba konusunda. Tencere yemeği yenilmesi gereken bir yer çünkü döner masaya soğuk ve yağ tabakası tutmuş bir durumda gelebiliyor ya da beni sevmediler belki, ne bileyim. Çorba konusunda iyilermiş, denemediğim için Radmard'ın fikirini aktarıyorum utanmadan. Güveçleri sadece karın doyurmalık, pirinç pilavları ise lezzetsiz ve pirinçler ayrı durmaktan çok kütle halinde, hep beraberler, adeta erkekseniz teker teker gelin denilesice bir komünite oluşmuş.

Gelelim lokantanın en iyi bulduğum yanına. İlgi ve servis gerçekten iyi. Fiyat performans açısından daha iyi bir alternatif bulunamadığında gidilip, sıcak yemekleri denenebilir. Ancak fiyatları zaten gayet pahalıyken, bunun üzerine bir de yenen iki dilim ekmeğin parasını almaları başka zamanlarda diğer yemeklerini deneme fikrinden uzaklaştırıyor, beni gayet uzaklaştırdı, bir koşarak kaçmadığım kaldı.

Gidilecekse eğer, bence lezzet konusunda beklenti içine girmemek ve benim gibi " Oleeey. Ev yemekleri. " diyerek coşmamak yerinde olur.

Afiyet olsun.
*DYsince1985*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder