2 Kasım 2009 Pazartesi

Bolu Et Lokantası / Beşiktaş * Radmard *

Yatılı başladığım lise günlerinden beri dışarıda yemek yemeyi severim. Okulun kötü yemeklerinden dolayı zorunlu olarak başladığım bu alışkanlık daha sonra giderek bir keyfe dönüştü. Bu keyfin en büyük parçası yemeklerden alınan haz ise de en önemli parçası yemek yenilen yere duyulan güvendir.

Pek yemek seçtiğim söylenemez, kebaba da hastayım fast fooda da. Ama gönül telimi titreten yemekler hep esnaf lokantalarında yediklerim olmuştur. Ekseriyetle de istanbul'da... Malum, şehrimiz her şeyin olduğu gibi lokantaların da başkenti.

Esnaf lokantaları da kendi içlerinde sınıflara ayrılır. (esnaf da Arapça "sınıf" kelimesinin çoğul halidir zaten. Neyse...) Artık esnaf lokantalığını geçmiş, marka olmuş, holding olmuş Konyalı gibi üst sınıflar varken 4 çeşit yemek 3 tl'ciler de vardır. Fakat benim asıl ilgimi çeken lokantalar, sayıları pek fazla olmayan, küçük esnafa hitap eden orta sınıf lokantalardır. Kendileri de esnaf oldukları için müşteri kitlesiniçok iyi tanıyan ve bekleneni en iyi şekilde karşılayan bu yerlerde yemek yerken çok bir isteğiniz yoktur. Ödediğiniz paraya karşılık olarak karnınız doymuş olarak ayrılmanız ve öğlen yediklerinizin akşam midenizini çamaşır makinesine çevirmemesi yeterlidir. Ama bir de bu lokantalara özgü spesyaller bulursanız gerçekten şanslısınız demektir. Çünkü ustanın maharetine göre çok farklı lezzetler sizleri bekliyor olabilir.

Bolu Et Lokantası da bu orta sınıf esnaf lokantalarına denk düşer. Beşiktaş ve çevresinde öğrencilik yapan, Kabataş ve Ziya Kalkavan ADML'nin yatılıları ile Galatasaray, MSGSÜ ve Yıldız Teknik öğrencilerinin çok iyi bildikleri bir adrestir. Dedim ya, beklentimiz zaten çok da yüksek değil diye, bolu et lokantası tam olarak verdiğiniz paranın karşılığını tamı tamına size teslim eden bir lokantadır. Yemeğidir şuyudur, buyudur, girmeye gerek yok. Yemekler tazedir, lezzetlidir ve bütçenizi yormaz. Garsonlar saygılıdır ve işlerini bilirler. Lokantanın sahipleri de kanaatkardır, kimsenin gırtlağından geçenin hesabını yapmazlar. Bir yemeğin ücreti neyse inanın daha ucuza olmuyordur. Ben kefilim. Bu önermemizi sevgili dysince1985'in favori yemeği üzerinden örnekleyecek olursak, musakka tutturması gerçekten zor bir yemektir. Bir kere lezzeti oluşturan bir çok faktör vardır. Yaparken bol yağ kullanmak gerekir. Kıymalı olduğu için biraz da masraflıdır. Asıl önemlisi patlıcanın lezzeti de aynı tarladan olsa bile her zaman tutmaz, mutlaka acı bir tanesi denk gelir. Ben Ziya Kalkavan'da tedrisat eylemiş olsam da bu lokantayı Yıldız'daki yüksek lisans günlerimde tanıdım. O günden bu yana yediğim hiç bir musakkanın lezzetinde falso görmedim. Kullandıkları patlıcan her zaman kaliteli ve lezzetli, kıyma her zaman taze ve kızartma yağı her zaman hafiftir. Beni hiç bir zaman eve midemde ağrıyla göndermediler. Üstelik yediğim en iyi musakkaları da annem veya kendim değil Bolu Et Lokantası yapmıştır. İtiraf deyim, ben bile tutturamıyorum.

Lokanta sahipleri kanaatkardır dedik ya, özellikle öğrencilere çok büyük iltimas geçerler. Öğrenciye yemekler hem indirimli hem de torpillidir. Gerçi Bolu'da yarım porsiyon isterseniz, bir çok yerdeki tama eş değer bir şey koyarlar önünüze. Örneğin İstiklal üzerindeki Afacan veya Piknik'deki bir porsiyonluk tabaklar burada yarım porsiyon içindir.

Son olarak işletmedeki devamlılık Bolu'daki yemek ve servis kalitesinin sebebidir kanımca. Sahipleriyle hiç tanışmadım ama her daim işlerinin başında olduklarını görüyorum. Ben müdavimi olduğum 6 yıldır demirbaş garsonları hep orada buldum. Benden daha eski müdavimler onların gençliklerini hatırlıyorlarmış. Eleman sirkülasyonunun bu kadar yoğun olduğu yemek sektöründe aynı iş yerinde en az 10 yıl garson olarak kalabilmek, sebat etmek aynı zamanda iş verenin de iyi niyetine bağlıdır diye düşünüyorum.

Bolu Et Lokantası özelinde işini gerçekten iyi yapan esnaf lokantalarına bir selam göndermeyi borç bilirim. Özellikle de Talimhane'den Dolapdere'ye inen Taksim caddesi üzerinde bulunan Kilim Et Lokantası'na. İnanılmaz ucuz fiyatları ve fiyatına göre gerçekten kaliteli yemekleriyle Dolapdere'de oturduğum dönemler beni aç bırakmamışlardı. Sağolsunlar...

Afiyet olsun...

*Radmard*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder