10 Kasım 2009 Salı

Nizam Pide Salonu/ Beyoğlu *Radmard*

Doğma büyüme İstanbul'lu olmama rağmen İstanbul'u biraz geç tanıdım. Üniversiteyi Ankara'da okumanın getirdiği dezavantajlardan birisi de bu. Yılların Nizam Pide'sini de okul bitip de tekrar İstanbul'a döndüğüm 2003 senesinden sonra keşfettim.

Nizam'ın biri Büyükparmakkapı Sk. diğeri de Kamer Hatun Caddesi'nde olmak üzere iki şubesi var. Bunlardan Büyükparmakkapı, daha yol üstü olduğu için genelde öğle yemekleri için idealken, diğer şube cuma-cumartesi akşamları içme öncesi karın doyurmak için gayet uygun.

Yemeklere gelince, Nizam adı üzerinde bir pide salonu. Karadeniz pidesi yapıyorlar ve bence bunu çok iyi yapıyorlar. Yıllarca Karadeniz'de adım atmadığım yer kalmadığı için gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, Karadeniz'de hiç bir yer bu pideyi Nizam kadar iyi yapamıyor. Zaten şöyle de bir şey var, eğer taşrada bir yemeği iyi yapabilen bir usta varsa soluğu en kısa sürede İstanbul'da alır. Bir yemeğin kökeni neresi olursa olsun en iyisi hep İstanbul'dadır. Bu, geçen hafta Güneydoğu gezisinden yeni dönen babamın bir kaç istisna dışında oralar için de onayladığı önerme oldu.

Ne diyorduk? Pideler... Çok çeşitli ve fantastik isimlere sahip pideleri de olan fakat benim gönlümü en sade haliyle mantar - kaşar, ve pastırma - kaşar ile çalan pidecidir. Pidelerin hamuru ne çok ince ne çok kalın, ne elde dağılan cinsten ne de lastik gibi diş kesmez cinsten. Kullanılan unun kalitesi pidenin tadına ve kokusuna yansıyor. Bir de fırından çıkar çıkmaz üzerine sürülen tereyağı var ki... Nizam'ın her iki şubesinde de pide dışında yemekler var. Lokanta tarzı sulu yemekler, döner ve kebap gibi... Ama ben bugüne kadar içeriye girip de pideden başka bir şey yemedim, o yüzden diğer yemekler hakkında bir şey diyemiyorum. Ha ama tatlılardan sütlaç konusunda bir iki şey söyleyebilirim. Sütlü tatlıları seviyorsanız gittiğinizde mutlaka yiyin. Üzerine bol fındık deöktürmeyi ihmal etmeyin sakın. Klasik sütlaçtan çok daha kuvvetli bir aroma, fındıkla birleşince damakta daha kalıcı bir tatla karşılaşacaksınız.

Beyoğlu civarında sevgili Dysince1985 hanımla birlikte canımız pide çektiğinde aklımıza gelen tek yerdir. Evet ünlüdür, harc-ı alemdir, bilmeyeni döverler ama bana güvenin. Verdiğiniz paranın hakkını alabileceğiniz ve güvenerek yiyebileceğiniz bir yer.

Afiyet olsun...

*Radmard*

1 yorum:

  1. üstad işkembe içmemiş olamazsın nizamda lütfen ama en kısa sürede... lütfen... :)

    YanıtlaSil